Kilka miesięcy pracy, najpierw koncepcyjnej, a później fizycznie już przy komputerze. Tak w dużym uproszczeniu wyglądała praca nad budoplannerem, a dziś chcę Tobie opowiedzieć jak to się stało, że zaczęłam nad nim pracować i jak finalnie wygląda #budoplanner!

Pierwszym impulsem do pracy z tematem planowania i organizacji budowy było napisanie e-booka. Pomyślałam, że mogłabym zaktualizować e-booka „Co warto wiedzieć przed budową domu”, ale jakoś nie czułam tego, że temat planowania i organizacji jest tematem na e-book. Cały czas myślałam o tym, że dla inwestorów jednak synonimem planowania budowy jest harmonogram. Problem jedynie w tym, że sam harmonogram de facto nie wystarczy do tego, żeby zaplanować budowę. Harmonogram jest planem realizacji i jego podstawowym zadaniem jest ułatwienie organizacji prowadzenia robót budowlanych, a nie zaplanowanie działań inwestora. Harmonogram da Ci obraz tego jak wyglądają poszczególne prace na budowie, ale żaden z nich nie poprowadzi Cię przez proces budowy od strony organizacyjnej.

W którymś momencie wiedziałam już, że chcę dać inwestorom gotowe narzędzie do działania. Bo widzisz… Nie wiem, czy znasz mnie na tyle, aby wiedzieć, jak pracuję nad tworzeniem swoich produktów.

Otóż, gdy zastanawiam się nad jakimś swoim produktem, widzę sposób, w jaki ludzie będą z niego korzystać. Zwracam uwagę na to, aby moje produkty – poza treścią, którą oferują – wymagały również zaangażowania z Twojej strony. I gdy wyobrażałam sobie Twoją pracę nad przygotowaniem się do budowy i jej organizacją, nie chciałam, żebyś siedział i czytał o planowaniu. Zależało mi na tym, aby zachęcić Cię do działania. Bo tego właśnie według mnie, wymaga przygotowanie i organizacja budowy. Chciałam, żebyś był zaangażowany na każdym etapie. Chciałam, żebyś zapisywał swoje przemyślenia, wnioski, listę rzeczy do zrobienia i wiele innych rzeczy, które będziesz musiał zapisać pracując z budoplannerem.

Dlaczego akurat budoplanner?

Od roku ponad (dokładnie od lutego 2021 roku) prowadzę konsultacje online, na których omawiam z inwestorami różne kwestie dotyczące budowy. O budowie domu bardzo często mówi się jak o spełnieniu marzeń i przygodzie życia. Jednak szybko okazuje się, że nie jest tak prosto jak na początku się wydawało. Budowa to niekończąca się lista zadań do wykonania. Jest mnóstwo rzeczy, które trzeba przemyśleć, zaplanować i – co ważniejsze – zgrać w odpowiedniej kolejności.

Planowanie tego wszystkiego wymaga wiedzy co w ogóle masz przemyśleć, zaplanować i zgrać. I ok – są przykładowe harmonogramy, ale tak jak mówiłam – to mimo wszystko jednak nie ułatwia organizacji budowy.

Zresztą podczas konsultacji nieraz widzę, że inwestorzy często nie wiedzą, kiedy powinni zająć się określonymi rzeczami ani co można zgrać w tym samym czasie.

Budoplanner z pewnością Ci w tym pomoże! To jedyny planner budowy dostępny na rynku. Swoim zakresem obejmuje całą budowę i przeprowadzi Cię krok po kroku, od wyboru projektu i skompletowania inspiracji, poprzez ustalenie budżetu, wybór kierownika budowy, wykonawców, hurtowni budowalnych… aż po formalne zakończenie budowy i przeprowadzkę. Dzięki niemu:

  • zaplanujesz swoją budowę od A do Z bez zastanawiania się „od czego zacząć” i „co dalej”. Budoplanner pozwoli Ci spojrzeć na proces budowy jak na plan, który po kolei będziesz mógł realizować.
  • określisz swoje cele i powody, dla których chcesz budować dom, dowiesz się jakich dokumentów potrzebujesz na poszczególnych etapach budowy i zaplanujesz kolejne kroki. Zero gubienia się! Budoplanner ułatwi Ci przejście całej budowy, a Ty będziesz mógł po prostu działać!
  • złapiesz inspirację do działania. Będziesz zapisywać własne przemyślenia, listy zadań do wykonania i priorytety, a dzięki temu poczujesz, że masz kontrolę nad tym, co się dzieje.

Budoplanner jest podzielony na 3 moduły:

Moduł 1. Przygotowanie i organizacja budowy

  • Plany początkowe (jaki jest Twój cel i jakie masz obawy)
  • Określ jaki dom chcesz wybudować
  • Przygotowanie finansowe
  • Wybór lokalizacji i zakup działki
  • Wybór architekta
  • Projekt koncepcyjny i projekt wnętrz
  • Projekt budowlany i dokumenty do pozwolenia na budowę

Moduł 2. Realizacja inwestycji, czyli budowa

  • Przygotowania do budowy (wybór sposobu budowy, kierownika, wykonawców, hurtowni budowlanych itp.)
  • Formalne rozpoczęcie budowy
  • Budowa: stan 0 – SSZ
  • Wskazówki dot. budowy domu

Moduł 3. Wykończenie i wyposażenie wnętrz

  • Budowa: instalacje, tynki, prace wykończeniowo-montażowe
  • Zagospodarowanie terenu
  • Formalne zakończenie budowy
  • Organizacja przeprowadzki
  • Aranżacja wnętrz;
  • Plan na najbliższe 6-12 miesięcy

Co znajdziesz w środku?

  • Miejsce na notatki, przemyślenia, listy rzeczy do załatwienia;
  • Checklisty (m.in. co zawrzeć w umowie z wykonawcami, checklisty co powinieneś mieć na danym etapie oraz checklisty co przygotować do kolejnego etapu), które możesz uzupełniać;
  • Przykładowy zakres prac wykonywanych na danym etapie budowy;
  • Lista wykonawców potrzebnych na danym etapie;
  • Listy kontrolne wykonywanych robót

Na końcu każdego modułu jest:

  • Tabela do zapisywania kosztów poniesionych na danym etapie;
  • Miejsce do zapisywania kontaktów np. numer do elektryka, ekipy od podłóg itp.
  • Spis umów;
  • Planner kosztów – tabele do zapisywania poniesionych kosztów
  • Podsumowanie – zapisujesz co było dla Ciebie największym wyzwaniem;

Co da Ci praca z plannerem?

  • unikniesz typowych błędów popełnianych przy budowie domu – pomoże Ci w tym proces dokładnego planowania,
  • świadomie podejmiesz decyzje, które usprawnią wykonanie wszystkich prac – pomoże Ci w tym rozbudowana checklista,
  • sprawniej przebrniesz przez formalności – szczegółowo prowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze załatwienia.

Udostępnij wpis!

Hej, tu Agnieszka

Jeśli chcesz stworzyć dobry projekt i poprawić jakość procesu inwestycyjnego, chętnie Ci w tym pomogę!

Znajdziesz mnie tu:

Kilka miesięcy pracy, najpierw koncepcyjnej, a później fizycznie już przy komputerze. Tak w dużym uproszczeniu wyglądała praca nad budoplannerem, a dziś chcę Tobie opowiedzieć jak to się stało, że zaczęłam nad nim pracować i jak finalnie wygląda #budoplanner!

Pierwszym impulsem do pracy z tematem planowania i organizacji budowy było napisanie e-booka. Pomyślałam, że mogłabym zaktualizować e-booka „Co warto wiedzieć przed budową domu”, ale jakoś nie czułam tego, że temat planowania i organizacji jest tematem na e-book. Cały czas myślałam o tym, że dla inwestorów jednak synonimem planowania budowy jest harmonogram. Problem jedynie w tym, że sam harmonogram de facto nie wystarczy do tego, żeby zaplanować budowę. Harmonogram jest planem realizacji i jego podstawowym zadaniem jest ułatwienie organizacji prowadzenia robót budowlanych, a nie zaplanowanie działań inwestora. Harmonogram da Ci obraz tego jak wyglądają poszczególne prace na budowie, ale żaden z nich nie poprowadzi Cię przez proces budowy od strony organizacyjnej.

W którymś momencie wiedziałam już, że chcę dać inwestorom gotowe narzędzie do działania. Bo widzisz… Nie wiem, czy znasz mnie na tyle, aby wiedzieć, jak pracuję nad tworzeniem swoich produktów.

Otóż, gdy zastanawiam się nad jakimś swoim produktem, widzę sposób, w jaki ludzie będą z niego korzystać. Zwracam uwagę na to, aby moje produkty – poza treścią, którą oferują – wymagały również zaangażowania z Twojej strony. I gdy wyobrażałam sobie Twoją pracę nad przygotowaniem się do budowy i jej organizacją, nie chciałam, żebyś siedział i czytał o planowaniu. Zależało mi na tym, aby zachęcić Cię do działania. Bo tego właśnie według mnie, wymaga przygotowanie i organizacja budowy. Chciałam, żebyś był zaangażowany na każdym etapie. Chciałam, żebyś zapisywał swoje przemyślenia, wnioski, listę rzeczy do zrobienia i wiele innych rzeczy, które będziesz musiał zapisać pracując z budoplannerem.

Dlaczego akurat budoplanner?

Od roku ponad (dokładnie od lutego 2021 roku) prowadzę konsultacje online, na których omawiam z inwestorami różne kwestie dotyczące budowy. O budowie domu bardzo często mówi się jak o spełnieniu marzeń i przygodzie życia. Jednak szybko okazuje się, że nie jest tak prosto jak na początku się wydawało. Budowa to niekończąca się lista zadań do wykonania. Jest mnóstwo rzeczy, które trzeba przemyśleć, zaplanować i – co ważniejsze – zgrać w odpowiedniej kolejności.

Planowanie tego wszystkiego wymaga wiedzy co w ogóle masz przemyśleć, zaplanować i zgrać. I ok – są przykładowe harmonogramy, ale tak jak mówiłam – to mimo wszystko jednak nie ułatwia organizacji budowy.

Zresztą podczas konsultacji nieraz widzę, że inwestorzy często nie wiedzą, kiedy powinni zająć się określonymi rzeczami ani co można zgrać w tym samym czasie.

Budoplanner z pewnością Ci w tym pomoże! To jedyny planner budowy dostępny na rynku. Swoim zakresem obejmuje całą budowę i przeprowadzi Cię krok po kroku, od wyboru projektu i skompletowania inspiracji, poprzez ustalenie budżetu, wybór kierownika budowy, wykonawców, hurtowni budowalnych… aż po formalne zakończenie budowy i przeprowadzkę. Dzięki niemu:

  • zaplanujesz swoją budowę od A do Z bez zastanawiania się „od czego zacząć” i „co dalej”. Budoplanner pozwoli Ci spojrzeć na proces budowy jak na plan, który po kolei będziesz mógł realizować.
  • określisz swoje cele i powody, dla których chcesz budować dom, dowiesz się jakich dokumentów potrzebujesz na poszczególnych etapach budowy i zaplanujesz kolejne kroki. Zero gubienia się! Budoplanner ułatwi Ci przejście całej budowy, a Ty będziesz mógł po prostu działać!
  • złapiesz inspirację do działania. Będziesz zapisywać własne przemyślenia, listy zadań do wykonania i priorytety, a dzięki temu poczujesz, że masz kontrolę nad tym, co się dzieje.

Budoplanner jest podzielony na 3 moduły:

Moduł 1. Przygotowanie i organizacja budowy

  • Plany początkowe (jaki jest Twój cel i jakie masz obawy)
  • Określ jaki dom chcesz wybudować
  • Przygotowanie finansowe
  • Wybór lokalizacji i zakup działki
  • Wybór architekta
  • Projekt koncepcyjny i projekt wnętrz
  • Projekt budowlany i dokumenty do pozwolenia na budowę

Moduł 2. Realizacja inwestycji, czyli budowa

  • Przygotowania do budowy (wybór sposobu budowy, kierownika, wykonawców, hurtowni budowlanych itp.)
  • Formalne rozpoczęcie budowy
  • Budowa: stan 0 – SSZ
  • Wskazówki dot. budowy domu

Moduł 3. Wykończenie i wyposażenie wnętrz

  • Budowa: instalacje, tynki, prace wykończeniowo-montażowe
  • Zagospodarowanie terenu
  • Formalne zakończenie budowy
  • Organizacja przeprowadzki
  • Aranżacja wnętrz;
  • Plan na najbliższe 6-12 miesięcy

Co znajdziesz w środku?

  • Miejsce na notatki, przemyślenia, listy rzeczy do załatwienia;
  • Checklisty (m.in. co zawrzeć w umowie z wykonawcami, checklisty co powinieneś mieć na danym etapie oraz checklisty co przygotować do kolejnego etapu), które możesz uzupełniać;
  • Przykładowy zakres prac wykonywanych na danym etapie budowy;
  • Lista wykonawców potrzebnych na danym etapie;
  • Listy kontrolne wykonywanych robót

Na końcu każdego modułu jest:

  • Tabela do zapisywania kosztów poniesionych na danym etapie;
  • Miejsce do zapisywania kontaktów np. numer do elektryka, ekipy od podłóg itp.
  • Spis umów;
  • Planner kosztów – tabele do zapisywania poniesionych kosztów
  • Podsumowanie – zapisujesz co było dla Ciebie największym wyzwaniem;

Co da Ci praca z plannerem?

  • unikniesz typowych błędów popełnianych przy budowie domu – pomoże Ci w tym proces dokładnego planowania,
  • świadomie podejmiesz decyzje, które usprawnią wykonanie wszystkich prac – pomoże Ci w tym rozbudowana checklista,
  • sprawniej przebrniesz przez formalności – szczegółowo prowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze załatwienia.

Udostępnij wpis!